دیدبان
معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه

فقدان مهارت مهمترین علت بیکاری/طرح «استاد-شاگردی» ۲ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

فقدان مهارت مهمترین علت بیکاری/طرح «استاد-شاگردی» ۲ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

دیدبانعلی‌اکبر لبافی تسنیم، با تاکید بر اینکه رده سنی 15 تا 24 سال بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داراست افزود: بیشترین موانعی که از سوی بنگاه‌های اقتصادی برای جذب جوانان در بنگاه‌های تولیدی در کشور وجود دارد نبود مهارت است.

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری بنگاه‌هایی که نیروی کار آنها آموزش مهارت دیده‌اند، بسیار بیشتر از بنگاه‌هایی است که مهارت‌ها را به صورت تئوری فرا گرفته‌اند یادآور شد: اینکه برخی کارشناسان با اجرای طرح استاد شاگردی نوین مخالفند عدم آگاهی از اجرای این طرح است.

لبافی ادامه داد: اگر محدودیت‌های معافیت مالیاتی تامین اجتماعی برداشته شود اجرای این طرح می‌تواند کمک بسزایی در حل معضل بیکاری داشته باشد.

معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه افزود: مدت اجرای این آموزش‌ها 2 سال است و در صورتی که این طرح به درستی اجرا شود حداقل 2 میلیون نفر جذب بازار کار خواهند شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگری مسائل مربوط به اشتغال را از برنامه ها و دغدغه‌های همه دولت ها دانست و افزود: در دولت هفتم و هشتم بنگاه‌های کوچک در قالب خویش فرمایی مطرح شد و در دولت‌های نهم و دهم نیز طرح بنگاه های اقتصادی پیگیری شد و رئیس جمهور منتخب نیز بهبود بازارهای کسب و کار را در برنامه های خود دارد.

وی همچنین طرح «استاد شاگردی» در حوزه بنگاه‌های اقتصادی کشور را موثر در کاهش نرخ بیکاری دانست و و یادآور شد: این موضوع در کشور سابقه دیرینه دارد و اگر بتوانیم آن را با اصول جدید در کشور توسعه دهیم گامی بلند در جهت توسعه اشتغال برداشته ایم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با جذب افراد 15 تا 24 ساله می توانیم فضایی را ایجاد کنیم که کارفرما بتواند در قالب توافق و تفاهم افراد را جذب کند و مراکز فنی و حرفه ای بعد از آن می توانند با برگزاری آزمون این افراد را جذب بازارهای کار بزرگ تر کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران